Lgbt arkadaşlık

Lgbt, arkadaşlık siteleri, internet ve teknoloji kategorilerinde İçerikler paylaşan bir blog.

29 Mayıs 2019 Çarşamba

İnternetten Para Kazanma Olgusu ve İnternet kazançları

internetten para kazanma yöntemleri

İnternet'ten para kazanma konusu özellikle yeni neslin üzerinde sıklıkla durduğu veya çoğunun hayalini kurduğu bir kazanç şekli. Özellikle Lgbt bireyleri yakından ilgilendiren konulara değinmeye özen gösterdiğim blog sitemde, bu defa LGBT arkadaşlarıma özellikle tavsiyem olan bu yazımda gelecekte kendilerine küçük bir alternatif olabilecek İnternet'ten para kazanma konusunu aktarmak isterim. Keza hem ülkemizde hemde dünyada yeni nesil LGBT, farkındalık açısından çok bilinçli. Bilinçli bir kitleden profesyonel sonuçlar beklemek de hiç anormal olmayacaktır. Keza görünürlük için her alanda bilinçli bir LGBT topluluğuna ihtiyaç var. LGBT neden internet sektöründe olmasın? Elbette aktaracağım bilgilerin cinsiyetle sınırlandırılması söz konusu olamaz ve herkese açıktır. Ancak blogumuzun içeriklerden ötürü özellikle Lgbt kitleye hitap ediyor olması bunun altını çizmem için küçük bir gerekçe. Keza ayrıca, her LGBT kendini özgür hissetmiyor ve veya bulunduğu ortam gereği kabuğuna sıkışmış veya kendini ifade etmekte sıkıntı yaşıyor olabilir. LGBT kesime biraz pozitif ayrımcılık yaptığım fikrine kapılabilirsiniz de, ancak haklı olabilirim, çünkü eşcinsel gençler kendilerini muhafazakar toplumlarda baskı altında hissedebilir. Bu baskı ise kişilerin yaratıcılığını ortaya çıkarmasına engel olabilir. İnternet sınırlarınızı bildiğiniz sürece özgür bir alandır ve İnternet'ten para kazanma olgusu gerçektir.

Bu yazımın özellikle bu durumda olan, üretmeye ve hayallerini gerçekleştirmek isteyen, İnternet kazançlarıyla alakalı bilgi almak isteyen, üretken (Özel Lgbt) gençlere, faydalı olmasını diliyorum ve konuyu fazla uzatmadan İnternet kazançlarına bağlamak istiyorum. Ha bu arada bu süreç uzun soluklu bir süreçtir. Kısa vadede bir şeylerin beklentisinde olmamanız gerektiğini de biliniz. Yazının devamını okumadan önce bilmek istersiniz diye belirtmek istedim. Keza bu süreç gibi, yazı da bir hayli uzun 👍

İnternet'ten para kazanma girişimi, bazılarının gerekli adımları atıp sonradan vazgeçtiği, yarım bıraktığı yada hiç başlamayıp sadece hayalini kurduğu faaliyetlerin kuramsal oluşumudur ;) Felsefi bir giriş oldu 👍

Bu yüzden hayal kurmakla kalmayın bir an önce başlayın. Doğru veya mükemmel zamanlama diye bir ''an'' bekliyorsanız öyle bir zaman yok! 'O' an şimdidir! Ayrıca şunu da bilin, kimse size nasıl yapıldığını tam olarak gösteremez! Madonna' da aynısı söylüyor! Şarkılarından birinde geçen söz şu: What are you waiting for nobody's gonna Show you how (Ne için bekliyorsun kimse sana nasıl yapılacağını göstermez) :) Ve ne yapmanız gerektiğini nasıl yapmanız gerektiğini zamanla çok daha iyi anlayacaksınız ve bazı ayrıntılar anlatılabilecek türden şeyler değil, keza deneyimlemek gerekir. Ve her şeyin çok kısa bir sürede olmasını beklemeyin. Deneyim, üretim ve tabiki sabır en büyük yardımcınız olacak! Asıl mesele başlamak da değil. Bunu sürdürmek! Ve çalışmaktan, hiç vazgeçmemek! Elbette bi yerlerde çalışıyor ve zaten para kazanıyorsanız böyle bir şeye ihtiyacınız olmadığını düşünebilirsiniz. Zaten işinizi gücünüzü bırakıp sırf buna yoğunlaşırsınız direk iptal olursunuz. Öyle bir şey de önermiyoruz. Sadece minik minik çabalarla ve zamana yayarak varabileceğiniz basit bir hedeften bahsediyoruz bunu da ekleyelim ;)

+ ön bilgi

E tabi her şeye profesyonel başlamak isteyebilirsiniz de. İlk günden itibaren çok iyi bir blogunuzun olmasını da isteyebilirsiniz. Ancak, profesyonel veya yarı profesyonel olsa da bunun zaman ve emekten geçtiğini lütfen her zaman göz önünde bulundurun. Biraz araştırma yaptıktan sonra dilerseniz bir yazılım şirketiyle anlaşabilir kendinize eşsiz ve özgün bir blog sitesi de yaptırabilirsiniz. Tüm ihtiyaçlarınızı ve hayal ettiğiniz şeyin nasıl olması gerektiğiyle ilgili bilgiyi yazılım şirketine aktarmanız yeterli olacaktır. Veya yazının devamındaki en bilinen ücretsiz blog servislerinden bahsettiğimiz yazıya da bakabilirsiniz. Olasılıklar çok fazla. Bu yüzden yazımın çoğunluğu sıfır maliyetle neler yapabileceğinizi kapsayan türde bilgiler olacaktır. Elbette devasa miktarlar kazanmaktan da bahsetmeyeceğim. Ancak devasa rakamların da çalışmalarınız, bakış açınız veya yapacağınız yatırımlara orantılı olarak artmasının ihtimaller dahilinde olduğunu asla unutmayın. Günde 1 ekmek parası kazanmakla başlamak ilk hedefiniz olsun. Bakarsınız 2 ekmek olur 3 olur 4 olur... Üstelik sıfır maliyet 👂✌

1- Temel başlangıç: blog veya site oluşturma 

Süreç basitçe şöyledir:   Bilgisayarınız var mı ? İnternetiniz var mı ? öncelikle bunlar yeterli olacaktır. Aklınıza, bilginize güveniyor musunuz ? Güvenmiyorsanız da sorun yok zira İnternet'te kaynak çok 😀 Tavsiyem, uzmanı olduğunuz yada az çok bir şeyler bildiğiniz bir konuya yönelmenizden yanadır. Ya da araştırın, okuyun ve kendinize bir alan seçin, sonrasında kendi fikirleriniz elbette oluşacaktır. Söyleyecek bir şeyleriniz olacaktır, çünkü artık bilgi sahibisiniz. Araştırmacı olmak faydalı olacaktır. Bilgiye ulaşmanın tek yolu budur.

Buraya kadar geldik mi ? o halde işe koyulmak için gerekli malzemeler aklınızda kol geziyor demektir. Aklınızda gezenler elbette ki hakim olduğunuz bilgiden ibarettir. Taş, tuğla kum harç gerekmez. Hatta daha basit düşünün, tıpkı Instagram veya Twitter da bir içerik türüne yoğunlaştığınız bir sayfa kurmak gibi ama tam olarak değil çünkü bloglar çok daha geniş kapsamlı olabilir. Her şey zihinsel üretimden ve bilgi birikiminden geçer. Şimdi bu bilgileri insanlara yararlı olması açısından bir yerlerde toplamanız, ekleye ekleye çoğaltmanız ve paylaşmanız gerekiyor dimi ? Yani yazacaklarınızı, çektiğiniz fotoğrafları koyacağınız bir yer lazım. Hayır Facebook veya Instagram gibi değil. Onlar sosyal medya platformu oluyor ve seni neredeyse üretmekten geri koyuyor. Orada on binlerce takipçiye ulaşmanın modası da geçti. Hatta öyle bir hesabınız varsa daha da iyi, keza oluşturduğunuz blogunuzun reklamını çok takipçili hesaplarınızdan paylaşabilirsiniz. Oralarda harcadığınız vakitten vazgeçmek kulağa pek ilginç gelmiyor olabilir ama şunu da bilin. Bu dünyayı yapanlar değiştirir ;) Ve bir an önce yapın  O halde kendiniz için ücretsiz hizmet sunan onlarca blog servisinden birini seçebilirsiniz. Hangi blog servisinden başlamanız gerektiği konusunda kafanız karışıksa, bu yazıda kafanızı daha da çok karıştırabilirim 👶😀 https://lgbtarkadaslik.blogspot.com/2018/12/hangi-blog-servisi-wordpress-blogger.html

Hangi blog servisini seçeceğiniz konusunu da anlamamış olabilirsiniz. Çünkü bunu anlamak içinde deneyime ihtiyacınız olacak. Keza hiç dert etmeyin, içerikleriniz blog servislerinde güvende ve bunları birbirlerine aktarmak hiç mesele değil. Zamanla hangi platform ile ilerlemek istediğinize karar verdikten sonra tüm içeriğinizi tek bir yerde toplamak zor olmayacaktır.

İyi iş çıkarmaya özen gösterin çünkü burası sizin sanal eviniz ve bildiklerinizi paylaştığınız platformunuz olacak. Ve yakında o platfrom size gelir gelir getirmeye başlayabilir. Tasarım görsellik ve benzeri gibi tüm ayrıntılara zamanla hakim olacaksınız. Üstelik gecenizi gündüzünüzü buna harcamanıza gerek yok. Instagram Facebook gibi platformlarda ayırdığınız zamanlardan çalabilirsiniz. Hatta kitlenizi bu oluşturacağınız blogunuza bile baktırabilirsiniz:) Artık içerik üretimine başlayabilirsiniz. Yani yazmaya ... Yazmayı seviyor olmak emin olun bir avantaj! Yazmayı seviyor olmak gerçekten önemli. Çünkü artık bir blog yazarı olacaksınız. Ve zaman geçtikçe emin olun kendinizi çok geliştireceksiniz. Öyleki; Hedefleriniz değişebilir. Sizi para değil belki başarı da mutlu edebilir... kim bilir?

2- Blog yazarlığı gelişimi: Orijinal içerik ve trafik elde etme

Blog yazarlığının önemi sizce neden artıyor sanıyorsunuz? Çünkü internet denen bütünlük, yani arama motorları ve doğal olarak da insanlar, sürekli yeni ve ilginç içerik arayışında. Bir çok sitede blog yazarlığının popülaritesinden ve bu işte başarılı olmanın tüyolarından bahsediliyor. Ancak tüyolar yerine göre tüy gibidir, hiç bir işe yaramaz. Çünkü tüyoları uygulamak için bile yeterli bilgiye sahip olmak gerektiğini unutmayın. Yeterli bilgi sahibiyseniz tüyoları yüksek potansiyele çevirmek mümkün. Gözünüz korkmasın yazıyı okumaya devam edin.

İnternet ortamında bir çok yazarın yazılarını alıp birleştiren ve yeni bir yazıymış gibi gösteren ve izinsiz şekilde kendi bloglarında yayınlayan blog sahipleri mevcut.  Ancak merak etmeyin yazılarınızın kopyalanmasının artık neredeyse size bir zararı yok. Eskiden evet, bir açıdan dezavantajdı ancak Google ve benzeri arama motorlarının sürekli yeni algoritmalar geliştirmesi bu çalıntı yazı olayının büyük oranda önüne geçti diyebiliriz. Arama motorları yazıların ilk yayınlanma kaynağını fark edebilecek kadar iyiler! Klavye de tuşlara basışınız bile kontrol ediliyorken kopya içerik artık sadece vazgeçmeye meyilli olanlar içindir desek yeridir. Blog yazılarını satan kişiler bile mevcut. Bu kişiler kendi bloglarında yazdıkları gibi başka bloglarda da yazı yazıyorlar ve yazdıkları yazı bazında para kazanıyorlar. Yani bu kişilerin para kazanmak için sürekli yazıyor olmaları gerekir değil mi? Kendi blogunuz olmasa bile internetten kazanmanın farklı yolları hep olmuştur. Ancak bu yazımız özellikle kendi blogundan kendi içeriğinden ve emeğinden bir şeyler elde etmek isteyenler için ayrıntı vermektedir. 

Tavsiye:

Ne yazacağınızı bilmiyorsanız, kopyalama yapmadan, yeniden yorumlayarak yazmak faydalı olabilir. Ancak çok benzeri olursa avantaj değil dezavantaj olabilir. Yazınızın faydalı olduğundan emin olun yeterli. Zaten olayın özü bu... Faydalı olmak! Keza blog yazmanın çok kolay bir şey olduğunu hiç sanmayın çünkü yazmadan önce konuya az çok hakim olmak gerçekten okunacak türden bir şey çıkarmak için size çok fayda sağlayacaktır. Cümlelerinizin konuyla alakalı bir biçimde gelişmesi, akıcı ve okuyucuyu koparmayacak nitelikte olması önemli kriterler arasında. Yazıyı düzenlemek ve dilbilgisi, noktalama gibi kurallara da uymak gerekir ve belli başlı yazınsal kriterler daima olacaktır. Bir edtörünüz yoksa bu gibi yazım kurallarına ve yazı yazma yeteneğine de, zamanla ve sürekli yazarak hakim olacaksınız. Yani kendi editörünüz olacaksınız.. Sabretmekten vazgeçmeyin

Fiziksel ve somut çözüm: Başlar başlamaz profesyonellik gerektiği fikrini unutun. Bilgisayarınızın karşısına oturun ve oluşturduğunuz blogunuzda bilgilerinizi kendi kaleminizden yazılara ve sayfalara dökmeye, yazmaya başlayın. Emin olun yazı yazma beceriniz gittikçe güçlenecek yazdıkça daha çok şey öğreneceksiniz. Ve daha çok şey yazmak isteyeceksiniz. Zaten uzmanlaşmak çok zaman almayacaktır. Bu süre içinde de İnternet'ten para kazanmak gerçeğine daha çok yaklaşacaksınız. Unutmayın ki bilgi bilgiyi tetikler. Konular ve bilgiler bir birini tetikleyip üretkenliğiniz kendiliğinden artıracaktır.. Mademki İnternet'ten para kazanmayı da istiyorsunuz, vazgeçmeyin yeter zira en büyük hata vazgeçmek olacaktır. Ancak şu 'para kazanma' olayını uzunca bir müddet aklınızdan çıkarın! Yazılı veya görsel anlamda neyi ne kadar iyi, anlatabileceğinize, aktarabileceğinize odaklanın. Farz edinki İnstagram'da veya facebook ta güzel bir fotoğrafı iyi bir hikayeyle paylaşıyorsunuz. Gerisi hayal gücünüzde saklı.

Orijinal içerik üretimini anlamak.

Yazmış olmak için yazmayın. Gerçekten ilgi çekici bir şeyler yazabilirsiniz. Örneğin medium isimli bir platfromda kullanıcılardan öylesine ilginç konular geliyor ki, hatta okuyabilmek için premium bir hesab bile gerekiyor. Ancak ücretsiz bir hesapla kimlerin ne kadar yaratıcı olduğunu görebilecek kadar fikir edinebilirsiniz... Yazmaktan keyif almak inanın ki başka bir mesele.

Elbette  en uzmanı da bilir ki, internet'ten para kazanmanın yolu, öncelikle blogunuzda yazmaktan veya genel olarak iyi üretmekten geçer. Kişinin öncelikle, zamanla uzmanlaştığı veya uzmanlık alanı ile ilgili yazılar tercih etmesi gerektiğini de belirtmeye çalıştık. Bunun yanı sıra sitenin içeriği, tasarımı, ve tabi ne derecede içerik ile dolu olduğu da önemli unsurlardan. Tüm ayrıntılar ve benzeri diğer parametrelerin hepsi zamanla ve emeğinizle orantılı olarak gelişecektir. Hiç dert etmeyin, tasarım ve görsellik 1 kaç saat ve bir kaç gün hafta vs ile sınırlıyken içerik üretmek aylar ve yıllar alacak meseledir. Yani yazmak ve üretmek çok önemli. Üstelik kendi yazdığınız veya orijinal, eşi benzeri görülmemiş, başka bir yerde yayınlanmamış yazılar olmak zorunda. Bu arada kullanacağınız görseller kesinlikle lisans sorunu içermemeli. Yazılarınıza görsel gerekiyorsa şu sitelerdeki ücretsiz profesyonel görselleri değerlendirebilirsiniz. Pixabay Unsplash Pexel Bu 3 site neredeyse en iyileri ve her birine üye olarak sitenizin linkini ve sosyal medya hesaplarını ekleyebilirsiniz. Ve hatta kendi yaptığınız kaliteli görselleri yükleyebilirsiniz de. Özgünlük ve orijinallik için ayrıyeten blogunuz üstünden gelir ele etmek için, bu tarz sitelerin görsel kaynaklarını kullanmanız şart. Zira görseller telif haklarını ihlal ettiği için Adsense sitenizi reddedebilir. Yazılarınız için muhteşem öne çıkan görselleri kendiniz de yapabilirseniz emin olun bu çok daha iyi ve daha çok ziyaretçi çekme de kilit unsurlardan biridir. Muhteşem görsellerle desteklenmiş orijinal ve ilginç yazılar çarpıcı başlıklar ile arama motorlarının dikkatini çekecektir

Orjinallik arama motorlarının dikkatini çeker

Arama motorları ve özellikle Google, kelime aramalarında son derece akıllı ve adil olmak için programlanmıştır ve sürekli geliştiriliyor ve her gün milyonlarca siteyi geziyor, ve bu sitelerin içinde ne olduğunu kendi veri tabanında saklıyor.  Google'ın siteleri gezme işine index'leme deniyor, yani Google sizin sitenize geldiğinde, sitenizde ne olduğuna dair bir liste hazırlıyor. Ve sanal dünyada neyin veya hangi bilginin nerede olduğunu çok iyi biliyor ve buna göre sıralama yapıyor. Google'ın sizin sitenize gelip, gitme olayının en önemli kısmı ise şu şekildedir:  Örneğin birisi, ''xxxx xxxx''  kelime öbeklerini arıyor ve sizinki veya sizinki gibi bu konuyla alakalı yazıların bulunduğu yüzlerce siteyi tarayarak sonuçları veriyor. Ancak tamda burada, Google kendi algoritmasına göre, konuyla en alakalı sonuçları, en üstten en alta göre sıralıyor ve bu sıralama şekli dönem döenem değişiklik gösterebiliyor. Burada hemen, bu aramalarda üst tarafta olmak ve Google tarafından referans gösterilmek gerektiği anlaşılıyor .

Ama Google sizi neden referans göstersin? İşin asıl kısmı da burada başlıyor ya! Yani sizin de anlayacağınız gibi; Ne yaparsınız da Google'ın dikkatini çekersiniz? Cevap ise çok basit. Özgün ve orijinal olun ve sadece yazın üretin ve görsellerle destekleyin, sabırlı olun, sonrasında bırakın Google görsün. İsteseniz de istemeseniz de Google sizi ziyarete gelecektir. Çünkü Google kişilerin kendi kalemlerinden bloglara dökülmüş güncel içerikleri (yazı, resim veya video da dahil )  çok sever ve bunlara öncelik verir. Ve gerektiği ölçüde sitenizi şımartır. Bu yüzden sitenizi sürekli yeni bilgi paylaşımları ve yazılarla güncel tutmaya özen gösterin. Bu güncel kalma kronolojisi illede her gün veya her hafta bir yazı yazmak demek değildir. Örneğin sadece 20 30 kadar makalenin bulunduğu ve 2 3 ayda bir güncellenmiş ama gerçekten faydalı ve iyi içeriklerin olduğu bloglar bile belli bir zaman sonra sürekli trafik almaya devam edecektir. Söz konusu içeriğin ve başlıkların sürekli arama alan türden konular olmasının, yani aranma hacminin yüksek olmasının bunda tabiki de etkisi olacaktır. Yani kabaca aranma hacmi yüksek olan 20 adet başlıkla bile sürekli ziyaretçi alan bir blog oluşturmanız kesinlikle mümkün. Bu durum yine çok para kazanacağınız anlamına gelmez. Ancak sürekli ziyaretçi gelmesi olasılıkların ışıklarıdır ve başarı yolunda bir adımdır ve çok az da olsa para kazanmanızı sağlayacaktır. Yukarıda da değindiğim gibi, günde 1 ekmek meselesi!

Google sadece arama sonuçlarını baz alarak sitenize gelmez elbette, belli zaman aralıkları içinde Google zaten sitenize güncel olsun veya olmasın defalarca gelip gitmiştir ve her gelip gitmesinde siteniz ile alakalı yeni bilgiler edinmiştir. Sonuç olarak sizin siteniz ile alakalı bir veri bankasını zaten oluşturmuştur. Yani Google aslında sitenizin elçisi ve yerine göre muhasebecisidir diyebiliriz de. Siteniz veya blogunuzla ilgili bildiklerini arama sonuçlarıyla kıyaslar ve kimin ne aradığına ve talebe göre en uygun siteyi sıralayarak sunar. Sizin siteniz de bu arama yapılan kelimelerde sık sık Google tarafından sıralamada gösteriliyorsa, İnternet'ten para kazanmaya hazırsınız demektir. Nasıl mı? İnternet'te yerli yabancı onlarca reklam şirketlerinin reklam bannerlarını kendi web sitenizde yayınlayarak elbette! Tüm dünyada en çok kullanılan ve talep edilen reklam şirketinin Google Adsense olduğunun altını çizmekte fayda var.

3- Adsense ile tanışın

adsense ile ne kadar kazanırım

Yukarıda bahsettiğimiz gibi 20 30 tane belli arılıklarla girilmiş özgün ve dişe dokunur başlıklar Adsense reklam platformuna başvurabilmeniz için yeterli olabilir. Sonra Adsense panelinizden süreci takip edebilirsiniz. Google Adsense onay süreci başlı başına bir konudur ve Adsense onayını almak sanıldığı kadar kolay değildir. Adsense reklamları yüksek kaliteli içeriklerin olduğu sitelerde genelde daha hızlı onaylanmaktadır. Bu süreçle alakalı çok daha fazla bilgiyi İnternet'ten araştırarak bulabilirsiniz. Adsense onay süreci çok parametreli bir süreçtir ve hakkında başlı başına bir yazı yazmam gerekir. Ancak maalesef bu çok da uzmanı olduğum bir konu değil. Keza bende Yeni bir Adsense kullanıcısıyım ve öğrenmem devam ediyor. Bu süreçle alakalı Adsense forumlarından veya daha uzman kişilerin önerilerini okuyun veya Adsense panelinizdeki uyarı ve tavsiyeleri netlikle anlamaya çalışın. Zira, reddedilme sebepleri, sitenizdeki en spesifik reddedilme sebebinin ne olduğunu açıklamayacaktır. Çünkü politika ihlalleri belirlenen ana başlıklardan bir tanesinin kapsamındadır.  Politikalara uymuyorsa genel bir uyarı çıkar ve ayrıntının ne olduğunu anlamak zaman alabilir. Şiddetle her ayrıntıyı çok iyi şekilde anlayarak okursanız problemi çözebilirsiniz. Adsense onay sürecini geçtiğinizi varsayalım ve konumuza devam edelim.

Adsense hesabınızdaki söz konusu siteniz onaylandıysa. Reklam kodlarını sitenizin görünen kısımlarına eklemeye başlayabilirsiniz. Bu reklamlar ile artık para kazanmaya başladınız demektir! Geriye kalan ziyaretçilerin dikkatini çekmek olacaktır. Herkes kendi cihazında kendi geçmiş arama sorgularına yönelik reklamları görecektir. Bu bazen değişiklik gösterebilir

Bu reklam yayınlama kodlarını alırken otomatik reklamlar seçeneği yeni başlayanlar için daha uygun olabilir. Zaman içerisinde Google ziyaretçi kitlenizi anlayacak ve bu otomatik reklamlarla en iyi sonucu almanız için uygun reklamları yayınlayacaktır.
  
Yayınlanan reklamlar ne kadar çok tıklama alırsa, o kadar da çok para kazanıyorsunuz demektir. Bu bağlamda tıklama oranları, görüntüleme başı maliyet ve benzeri onlarca faktör söz konusu ve tüm bu parametreleri Adsense panelinizden takip edebilir ve gerekirse bu işlerden iyi anlayan birinden yardım da alabilirsiniz. Özellikle başlangıç aşamasında, bu para kazanma olayını gözünüzde ne çok büyütün ne çok küçük görün. Çünkü binlerce ziyaretçiye ihtiyacınız olacak. Bu yüzden başlangıç aşamasında sadece kuruşlar söz konusu olabilir.

İnternet'ten para kazanma fikrine kısa sürede zengin olmak, ya da ben yazayım nasıl olsa kazanırım diye sadece para odaklı bir niyetle başlamanın çok yanlış olduğunu belirtelim. İşe başlamadan önce, elinizde ne var? Kimin dikkatini çekecek? Neden içeriğinizi kayda değer bulsunlar? Gibi soruların cevaplarını vererek bir ön hazırlık yapmak faydalı olacaktır.Ve sadece orijinal olun. Bu zaten yukarıda da bahsettiğimiz Adsense onay süreci için de önemli faktörlerden biridir.

4- Artık İnternet'ten para kazanıyorsunuz! 

Buraya kadar İnternet'ten para kazanmak konusuyla alakalı en gerekli bilgilerden bahsettik ve zaten bu aşamalara kadar olan kısmı tamamladıysanız zaten İnternet'ten para kazanıyorsunuz demektir. İnternet'ten para kazanma olayının, temel başlangıç ve para kazandıran kısmından bahsettiğimize göre konuyu burada tamamlamış sayılırız. Yani günde bir ekmek alabilecek kadar para kazandıran bir bütünü oluşturabildi iseniz, elbette daha fazlasını istersiniz. Neden olmasın? Günde 1 ekmek ile geçinmek günümüz koşullarında elbette mümkün değil. Yazının buradan sonrasında henüz deneyimlemediğimiz ve farklı kaynaklarda da bolca bilgi bulabileceğiniz başlıkları ele almaya ve öngörülerimi aktarmaya devam etmek isterim..

Daha profesyonel kazançlar nasıl sağlanır?

internet kazançları nasıl arttırılır adsense kazanç arttırma
Elbette yazının başından beri vazgeçmediyseniz ve doğal olarak daha fazlasını isteyebilirsiniz. Ki bu en doğal hakkınız. Eminim ki yukarı da bahsettiğim temel profesyonelliğe de ulaşacaksınız. Ve bir sonraki adımınızı nasıl atacağınıza daha sağlıklı karar verebilirsiniz. Unutmayın bu sadece basit bir yan gelir. Gerçek işinizi bırakmanıza halen gerek yok ;) Günde 3 4 tl kazanınca işi gücü bırakıp ta yazı yazayım falan diye düşünmeyin. Elbette olasılıklar ve bazı sırlar burada yazmayı akıl edemediklerimde saklı da olabilir ;) ufak ufak ekleme yaparak devam etmeme izin verin.

Trafiğinizi ve gelirinizi arttırmak için SEO ile tanışın

internettten kazanmak için trafik arttırma
Blog sitenizde, yeni ve güncel konular yazmak, sitenize trafik çekmek için en önemli ve en gerekli icraattır. Ancak trafik çekmenin başka yöntemleri de var. Söz konusu yöntem olunca da, tek yöntem sadece yazı yazmak ve güncel içerik girmek değildir. Herkes sizin gibi düşündüğü ve İnternet'te yüz binlerce site olduğu için, son 10 yıldır tanıdık olduğumuz ''SEO'' olgusu devreye giriyor.

Yazının devamında ise genel olarak web sitelerinin olmazsa olmazı olan seo çalışmaları ve son zamanlarda "yazarak kazanın" diye ortaya çıkan yeni iş modelinden bahsetmek istiyorum. Yazımızın yukarısında, Google'ın arama sorguları için kullandığı ve sürekli güncellenen özel bir algoritması olduğundan da bahsetmiştik. İşte hikayenin buraya kadar olan ve burada da bahsedeceğim kısmı tam da bu algoritma üzerine kurulu. Zira bütün seo çalışmaları, ve İnternet'ten para kazanma yöntemleri bu algoritmanın eleğinden geçer diyelim ve hemen konumuza dönelim.

Seo Nedir?

''Seo'' Kelimesi  ''arama motoru optimizasyonu'' anlamına gelen İngilizce kelimelerin baş harfleridir. (search engine optimization) E tabi dile kolay.

''Google'' her sorduğunuza artık sesli olarak cevap verebilen, insanların aradıklarını bulmasını sağlayan yapay zekalı bir arama motorudur. Yani artık kim ne arıyorsa, Google, Bing, Yahoo, Yandex, Msn ve benzeri arama motorlarını kullanıyor.  İşte tamda burada hikayenin kendisi devreye giriyor. Yani Seo çalışmaları. Bu arama motorlarında fark edilmek için işimizi, ürünümüzü,  websitemizi veya bloğumuzu bu arama motorlarında ilk sıralara getirmek isteriz. İlk sıralara gelmek için uygulanan bir çok yöntem vardır. Bu yöntemlerin uygulanmasına Seo çalışması denir.

Seo çalışmaları yapmak için öncelikle içerik ve tasarım olarak bütünüyle tamamlanmış ve sürekli güncellenen bir bloğunuz veya bir web siteniz olması gerekir. Piyasada seo yapan onlarca program veya kişi bulmak söz konusu. Diğer İnternet sitelerinde sizden, ürününüzden veya hizmetlerinizden bahseden içerikler, linkler ve benzeri referans ve haber salınmasını sağlayan sizin için yapılan iyileştirme çalışmalarının hepsine birden Seo diyebiliriz. E tabi bu basit bir tanım olup, ileri düzey bir bilgi değil! Bunları yapan büyük şirketler olduğu gibi, kişisel olarak çalışan uzmanlarda mevcuttur. Veya tek başınıza yapmanız da olası elbette. Sonuçta seo: bazı yapılması gereken şeyler bütünüdür. Telepati veya telekinezi değildir ;)

Seo çalışmaları çerçevesinde pek çok yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerin hepsine hakim olduğumuzu söyleyemeyiz de, ancak en önemli olanından, yazılı içerikten bahsedebiliriz. Çünkü Google için 'içerik kraldır' felsefesi geçerli. Temelde yazılı, güncel içerik yoksa, trafik alamaz ve yeteri kadar güçlü bir Seo çalışması da uygulanamaz.... Örneğin diyelim ki,  günde 1000 görüntüleme ve bir kaç reklam tıklaması için 3 4 TL para kazanma limitine ulaşmış bir blogunuz varsa, yapacağınız doğal bir seo çalışması ile 2000 görüntüleme elde etmek mümkün olamaz mı ? Elbette olur. Bu da, günde 3 4 TL den 6- 8 TL'ye terfi etmek anlamına gelebilir

Seo olgusunu daha iyi anlayarak kendi reklam alanını satan bir projeye dönüşüm

Seo'nun basit tanımına, fiziksel ve  basit düzeyde anlaşılır bir açıklama ile örnek vermek istiyorum. Bu örnek reklam süreçlerinin nasıl çalıştığını anlamanız için de gerekli olabilir.

Örneğin siz bir iş yeri açtınız. Her şeyiniz yerli yerinde ve yeni olduğunuz için sesinizi duyurmanız ve reklam yapmanız gerekir. Ne yaparsınız? Hemen reklam şirketleri vesaire gibi isminizi tanıtacak yerlerle temasa geçersiniz. Caddelerde billboard'larda reklamınız döner. Dış mekan reklamlarını çoğu yerde görüyoruz zaten. İnternet'te açtığınız site projeniz için de dış mekan reklamları kullanılabilir. Keza büyük sitelerin dış cephe reklamlarını görüyoruz da! İnsanların sitenize reklamlar sonucu ulaşıp ziyaretçi sayınızın artması tıpkı iş yerinizin reklamlar sonucu çalan telefonlarının artması gibi bir durumdur. Ancak fiziksel iş yerleri de artık sanal ortamda. Sanal ortam deyince reklamların da şekli şemalı değişiyor. Sonuç olarak fiziksel iş yeriniz için de, web siteniz için de, hem İnternet'te hem de sokaklarda reklam satın alabilirsiniz. Ancak dış mekan reklamlarının veya yüksek ziyaretçi çeken web sitelerinin reklam maliyetleri çok yüksektir. Oysaki Seo genelde düşük maliyetli veya belli bir ücret karşılığı yaptırdığınız veya yaptığınız bir hizmet türüdür ve arama motorlarında yapılan aramalarda görünürlüğünüzü arttırmak için yapılır. Bu doğal görünürlük, büyük bütçeli reklam maliyetlerinden kar elde etmek demektir. Hatta en akıllıca olan reklam türlerinden biri de diyebiliriz. Neden mi ? Kullanılan tekniklere, harcadığınız paraya ve yapılan çalışmanın kalitesine ve büyüklüğüne göre İnternet'te görülme olasılığınız Seo çalışması ile çok daha az maliyetli veya bedava olabileceği gibi çok daha kalıcı olabilir. Daha büyük ölçekli işletmeler seo ve direk reklamları kombine ederek kullanırlar. Ve böylece daha fazla reklam geliri elde ederler.

Şimdi yine örneklerle ilerleyelim. Reklam bazında düşünüce İnternet'te gezmek, sokaklarda gezmeye bazı açılardan benzeyebilir, çünkü çoğu İnternet sayfasında, görsel reklamlara denk geliriz. Sokaktaki dev bir reklam billboard'u reklamın içeriğine veya türüne göre daha etkili sonuçlar da verebilir. Ancak söz konusu İnternet ve Seo olduğunda durumlar çok farklıdır. Çünkü sizi görenlere hitap etmek ayrı bir durum, sizi yada ürününüzü arayanın size ulaşması apayrı bir durumdur. İnternet'te size ulaşılmasını direk reklam satın alarak sağlayabileceğiniz gibi Seo ile de sağlayabilirsiniz.

Hemen burada bir parantez açıp şunu hatırlatmak istiyorum. İnternet'ten önce, farklı 'arama bulma' yöntemleri kullanılırdı. Örneğin çilingir veya tesisatçı gerektiğinde, etrafta tanıdık birileri yada bir yerlerden elimize geçmiş bir kartvizit yoksa, firma rehberleri veya altın rehber gibi kitapçıklara başvururduk. Bir konuyu, birini veya farklı bilgi türlerini de kütüphanelerdeki yüzlerce ansiklopedilerden araştırırdık. Bütün kaynak ve bilgi fiziksel ortam ve yazılı belgelerde idi. Ancak günümüzde İnternet var ve neredeyse her şey orada bulunabiliyor. Yazılı kaynakların ne kadarı İnternet ortamındadır, net bir cevap yok! Lakin  ne kadar insanın İnternet ortamında olduğu ortalama olarak biliniyor. E hal böyle olunca İnternet ortamındaki bilgi akışı da birilerinin kontrolü altına giriyor ve kuralları onlar yazıyor. Örneğin Google Facebook Twitter ve benzeri diğer dev isimler başı çekiyor. (Yakın zamanda ülkemizin Twitterdan vergi alması ile alakalı bir haber bile gündeme gelmişti) Düşünün o kadar çok ki kazançları. Hani anlatmak istediğim çabalarınız sonucu iyi trafik alan bir blog sitesine dönüşebilirsiniz. Bu zaten sosyal medyada fenomen olan yüz binlerce takipçisi olan kişiler içinde geçerli değil mi ? Bu kişiler kitlelerine bahsettikleri reklamlardan iyi paralar kazanıyorlar. Sizde kendi blogunuzu reklam alanı satan bir projeye dönüştürebilirsiniz. O halde konuyu hemen bağlayalım.

Reklam Alanlarınızı Satın

internetten reklam satarak para kazanma
Google Adsense ile reklamlardan hatırı sayılır bir kazanç elde etmek için neredeyse on binlerce binlerce ziyaretçi almak gerektiğini herkes bilir. İster Adsense ister diğer reklam sağlayıcınız olsun, hepsi içinde durum aynı. Adsense vb reklam şirketlerinin koydukları belli ödeme limitleri söz konusu ve bu rakama ulaşamayan Adsense hesapları bile söz konusu. Ve bu hesapların blok yazarları bu anlamda sıklıkla hüsrana uğruyor olabilir. Asıl mesele bir blogun iyi trafik alıyor olmasına rağmen halen hayal edilen rakamlarda kazanç sağlayamaması. Bu maalesef tek kişiyle veya profesyonellerle temasa geçmeden kolay başarılacak bir durum değil.  

Örneğin Google Adsense Reklamlarından Ayda 200 TL kazandıran ziyaretçi kitlesine ulaşmış biriyseniz, Bu ziyaretçi kitlesi için size bireysel olarak daha çok ödeyecek, kişiler ve benzeri diğer projelerin reklamlarını da verebilirsiniz. Yani Adsense reklamlarının döndüğü bölümlerden herhangi bir tanesinde diğer projenin reklamını yapacaksınız. Adsense hesabınız için herhangi bir sorun teşkil etmeyecektir. 
Reklam şirketleri veya markalar çok ziyaretçi alan bir siteye reklam vermek isteyecektir. Dilerseniz, belli bir şirketin veya markanın reklamını sitenizde yayınlayabilirsiniz. Bu şirketler sizinle doğrudan iletişime geçebilirler veya siz onlara, site analizleriniz ile teklif verebilirsiniz.

Yazılarınızı satın

Yazılarınız için para ödeyen şirketlere yazılarınızı satabilirsiniz.

Yazmak bu kadar önemliyken,  bu önemli olayı da bir sektör haline getiren siteler ve şirketler ortaya çıktı. ''Yazarak kazanın'' kelime öbeklerine odaklı Seo çalışmaları bile yapılmış. Bu çok akıllıca bir yöntem elbette! Bu yöntem sayesinde Google'ın dikkatini çekmek için çok büyük ölçekte özgün ve orijinal içeriğe ulaşan bu firmalar, yazılar için yazarlara ne kadar ödüyor bilemiyoruz ama herkese hatırı sayılır ücretler ödeyeceklerini de sanmıyoruz. Yani iyi içerik üreten biriyseniz 30 40 50 ve belki daha fazla paralar kazanmak söz konusu. Bunun dışında iyi bir yazarsanız, sizden güncel ve orijinal içerik bekleyenler için sürekli yazıyorsanız, onlar için altın dokuduğunuzun farkına varın. Bu şirketler size yazı başına ödediklerinden çok daha fazlasını kazanma potansiyellerinin olduğunu bilen şirketlerdir.Ve bu işte iyi olan yazarlarına yazı başı iyi ödeme yapabilirler. Veya bazı şirketler yazarlarını kendi bünyelerinde çalıştırır.

Yazılarımız için iyi para ödeyen şirketler için yazmak yerine kendi blogumuzda neden yazmayalım sorusu geldiyse aklınıza, şöyle cevaplayalım; Çok büyük reklam geliri veya harici reklamlardan da gelir elde eden bu sitelerin veya şirketlerin, yazarlara ödediği ücretler kendi trafik hacimlerini göz önünde bulundurunca büyük kayıp değil, aksine daha büyük kazançtır. Yani yazarlarının yazdıkları içerikler, hali hazırdaki güçlerine güç katar ve ivme kazandırır. Oysaki tek bir yazarın bu yazıları kendi kişisel blogunda bu derece yüksek kazançlara dönüştürebilme olasılığı daha düşüktür. Yani 700 kelimelik tek bir yazınızı satarak, örneğin, 30, 40 veya 50 TL gibi rakamı mı tercih edersiniz, yoksa bu tek yazının kendi blogunuzda olsaydı yazının tüm yılda size 30 40 50 tl kazandırmasını mı tercih edersiniz? Tabi bunlar sadece varsayımlardır ve pratikte tamamen değişiklik gösterebilir. E tabi günde bunun gibi 2 yazı yazan birisi de doğal olarak 20 30 tl yerine 40 60 tl arası kazanacaktır.

Lakin yine de söz konusu içeriklerinizi, kendi blogunuzda mı yayınlamalısınız, yoksa başka güçlü bloglara mı satmalısınız konusu biraz muamma! Yazınız için size 30 40 TL ödüyorlarsa zaten bu sizin hali hazırdaki potansiyelinizin iyi olduğu anlamına gelmez mi ? Hem kendi blogunuzda hem başka bloglarda yazarak da devam edebilirsiniz. Bu tabiki daha çok zamana ihtiyacınız olduğu anlamına da gelecektir.

Youtube ile para kazanmak mı ilginizi çekiyor?

Youtube bildiğiniz üzere, yazıların deryasında kaybolmaktan hoşlanmayanlar için, videoların zor dünyasında şansını denemek isteyenler veya tesadüfen kolaylıkla da olsa iyi paralar kazanabileceğiniz bir gelir kapısı. Konuyla ilgili maalesef bloglar kadar derin bilgim yok ancak alttaki yazıda özellikle youtube ile para kazanmak isteyenler için ayrıntılı bir yazı


https://www.blogdefteri.com/blog/youtube-ne-kadar-kazandiriyor/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder