Lgbt arkadaşlık

Lgbt, arkadaşlık siteleri, internet ve teknoloji kategorilerinde İçerikler paylaşan bir blog.

2 Haziran 2019 Pazar

Lgbt bireyler arama motorlarını ve sosyal medyayı nasıl kullanıyor: En popüler anahtar kelimeler hangileri

Türkiye'de eşcinsel kitlelerin partner bulmak için Google ve diğer arama motorlarına en çok sorduğu kelimeler neler? Geçmişten günümüze partner arayışında arama sorgularının çeşitliliği ve sosyal medya

lgbt bireylerin en sık kullandığı anahtar kelimeler

Partner arayışı elbette teknolojinin bize sunduklarıyla zaman içerisinde kendi şeklini buldu. Bu süreçte arama sorguları da eş zamanlı olarak değişiklik gösterdi. Bu gelişim karşılıklı arz talep meselesinin sonucudur. Arz'ı arama sorguları temsil ederken talebi ise arama motorları ve sosyal medya platformları karşıladı. Ve bu sonucun üstünden geçen yıllar boyunca tanışmanın ve aramaların sonucu, günümüzde bildiğiniz şekliyle tamamen İnternet ortamına taşınmış durumda.

LGBT camiasının ve eşcinsel erkeklerin Google'da en çok aradığı kelimeler: Gay arkadaşlık, gay arkadaşlık siteleri, gay sohbet, gay sohbet siteleri, gay ara bul, gibi kelimelerden ibaret. Partner arayışı için belli başlı bazı siteler olsa da, kişiler bazen arama sorgularıyla ulaştıkları siteleri de kullanmayı tercih edebiliyorlar. Aramayı yapanların bir kısmı da Google arama motoruyla partner bulabileceğini düşünüyor. Keza az kişi, insan arama sorgusuyla bulduğu bir sitenin linkini aklında tutuyor. Yakında Google arkadaş bulma ve eşleştirme servisine de el atarsa şaşırmamak gerek! Bunun yanı sıra Z-kuşağı dediğimiz yeni nesil çoğunukla Instagram ve Twitter'da yetişkinlere kıyasen daha etkin olan kullanıcı kitlesini oluşturuyor 

2000'li yıllarda arama sorgusu çok daha dar açılıydı

Önceleri arama sorguları hem Lgbt hem de heteroseksüel bireyler için çok daha dar açılıydı. Bildiğiniz üzere ülkemizde özellikle heteroseksüel kitlelere hitap eden çok fazla sayıda arkadaşlık sitelerini görmek mümkün ve çoğu da bir birinden başaralı uluslararası projeler olmaya aday türden olup günümüzde bazılarının yaklaşık 5 milyon üyesi bulunuyor. Ve doğal olarak insanların bu sitelerinden haberi olmadığı için Google vb arama motorları bu sitelerin bulunmasını sağlayan en temel arama motorlarından bazıları. Çünkü insanlar bu sitelerin kendi alan adından ziyade, anahtar kelimeleri kullanarak bu sitelere ulaşıyorlar. Dilerseniz 👉 Türkiye'deki en popüler arkadaşlık siteleri başlıklı ve konuyla alakalı yazıya gidebilirsiniz.

Özetle denebilir ki; 2000 li yılların ortalarına kadar çoğunluk arama motorlarında basitçe, 'arkadaşlık siteleri' 'sohbet siteleri' gibi kelime çiftini yazarak karşılarına gelen ilk opsiyonu değerlendirirdi. Ancak önceleri arkadaşlık arayışı çok daha dar açılı bir perspektifte yapılırken bu durum günümüzde, yönelimlerin ve veya isteklerin, belirgin bir şekilde ayrıntılı olmasından ötürü değişiklik göstermeye başlamıştır. Bu sonuca da çeşitli sitelerin aranma hacmindeki kelime çifti sorgularına bakarak varabiliyoruz.

2010 'dan 2019'a

2010 yıllarıdan sonra Özellikle 2019'da Google'daki arama sorguları da bu bağlamda kelime çifti bazında değişiklik göstermeye başlamıştır. Yani heteroseksüel bir erkeğin partner bulmak için Google'a ne sormasını beklerseniz bütün o kelimeler söz konusu. Sadece 'bayan arkadaş' arama sorgusunu yapan bir erkek artık daha ayrıntılı aramalar yapıyor. Örneğin, 'bayan arkadaş, dul arkadaş, dul bayan, bekar bayan arkadaş' vb arzuladıkları ölçüde arama sorgularına rastlamak mümkün! Doğal olarak söz konusu ayrıntı, yönelimlerin bir hayli fazla olduğu Lgbt camiası için de farklılıklar göstermiştir. Lgbt veya Lgbt curious (Lgbt meraklı) kişiler de, aradıkları partnerin yönelimine göre belli bir veya bir kaç arama sorgusunu kullanıyor. Ancak Lgbt kesimin çoğunlukla Gay sohbet ve Gay arkadaşlık aramalarına yöneldikleri sonucunu çıkarabiliriz. Veya yine partner bulmaya yönelik aktif gay, pasif gay vb gibi sorgular da bu arama sonuçları kapsamında. Ve tabi daha onlarcası söz konusu. Yetişkin sayılabilecek türden kelime sorguları da bir hayli rövanşta.

Lgbt bireyler sadece partner arayışına yönelik aramalar yapmıyor elbette. Lgbt camiasının gay sohbet kanallarına ve partner bulma sitelerine ulaşmak için yaptıkları arama sorgularının haricinde, değişik kaynak ve vb blog sitelerine ulaşmak için yaptıkları farklı aramalar da söz konusu. Örneğin lgbt moda, magazin, haber, eşcinsel moda gibi popüler aramalarda söz konusu.

Aramalar yerelleşiyor ve sosya medya platformları buna yönelik kullanılıyor

Özellikle Twitter ve İnstagram artık heteroseksüel bireylerin ve Lgbt camiasının partner bulmak için en çok kullandıkları sosyal medya aracı olmaya başladı. Aslında İnstagram ve Twitter kesinlikle arkadaş aramak için uygun platformlar değil. Ancak #hashtag, yani etiketler ile popülerlik kazanan bu platformlar, kendi içinde bu etiketler ile arama yapılmasını kolaylaştırıyor. Ve bir çok kişi şahsi hesaplarının yanı sıra, tamamen gizli kalabilecekleri başka hesaplar açarak, bu etiketler ile paylaşım yapan diğer kullanıcılara ulaşmaya çalışıyor. Ancak sosyal medya uygulamaları genelde yüz binlerce sonuçtan sadece bazılarına ulaşmanızı mümkün kılabiliyor. Ancak bu kadar çok kullanıcının ortak noktasını hashtaglar oluşturuyor diyebiliriz. Binlerce hashtag arasından sıyrılmanın en basit yolu ise yerelleşmiş hashtagler. Örneğin İstanbul Şişli'de yaşayan bir birey civardaki potansiyel partnerlere ulaşmak için #şişliaktifgay veya #şişlipasifgay vb gibi etiketleri kullanıyor. Ancak sosyal medya platformlarının aslında daha çok olayın sanal boyutunda kalan çekimser kişiler tarafından kullanıldığı fikrine varmakda olasılıklar dahilinde.

Sosyal medya ve arama motorlarında partner arayışı ve kullanıcı kitlesi

Z-Kuşağı(1999 veya 2000'li yılların başlarında doğanlar) diye tanımladığımız gençler sosyal medyada bir hayli etkin. Ancak bu durumun tam tersi olarak yetişkin kesim ise arama motorlarını tercih ediyor genellemesini yapabiliriz. Bu bağlamda sosyal medyanın arama kriterlerini  oluşturan etiketler, gençlerin en çok üstünde durduğu platform içi aramaları kapsıyor. Aslında söz konusu, z kuşağı diye tanımladığımız yeni jenerasyon olunca ortaya çok daha karmaşık sonuçlar çıksa da genelinin sosyal medyada olduğu kanısına varmak kesinlikle mümkün. E tabi tek alternatif sosyal medya platformları değil. Keza yeni jenerasyon partner bulma sürecinde yetişkinlerin çoğu gibi sadece arama motorlarını kullanmıyor. Hem arama motorları hemde sosyal medya platformlarından aynı anda yararlandıklarını söylemek mümkün. 

Arkadaşlık ve sohbet siteleri sosyal medya platformlarına göre daha mı popüler?

Kısaca evet... Arkadaşlık siteleri söz konusu kitleleri bir araya getirmek için farklı ama belli başlı bazı kelimelere optimize edilirler. Yani Twitter ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında aslında yüz binlerce kullanıcı içinde arama yaparken, arkadaşlık siteleri, sadece bu amaçla bir araya gelmiş kişilerden oluştuğu ve söz konusu sitenin içeriğinden ötürü aynı görüş ve cinsel tercihlerde olan kişilerden ibaret olduğu için her zaman hedef kitleyi bünyesinde tutan türde sitelerdir. Ve bu sebepten ötürü sosyal medya platformlarından daha etkilidir. Arkadaşlık ve sohbbet sitelerindeki kişiler çoğunlukla ortak noktaları olan (yönelim arayış vb. gibi) asıl hedef kitleden oluşmuştur. Zaten arkadaşlık sitelerini genel olarak sosyal medya platformlarından ayıran en temel özellik, belli ilgi alanı veya yönelime göre, hedef kitleleri bünyesinde barındırıyor olmasıdır. Oysaki sosyal medya ortamlarının yönelimler veya azınlık kitlelere özellikle bir çöpçatanlık sunması gibi bir durum söz konusu değildir ve arkadaşlık sitelerine kıyasen bir çok dezavantajları söz konusu olabilir. Etiketlerin banlanmasıi hesapların dondurulması gibi... 

1 yorum:

  1. İspanya'nın ilk lezbiyen evliliğinin anlatan film yorumu bloğumda yayında. 100 sene öncesinin LGBTIQ İspanya'sına göz atabilirsiniz.

    YanıtlaSil